KONTAKT

Har du spørgsmål til din ordre er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice:
 
Tlf: +45 42652210
E-mail: info@skoennedig.dk
(Åben hverdage kl. 10.00-15.00)
 

FRAGT & LEVERING

 

  • Der leveres kun til adresser i Danmark.
  • Varene sendes med Post Danmark til privatadresse eller vælg selv udlevering adresse f.eks. Pakkeboks,firmaadresse
  • Ved køb under 250,00  pålægges et fragt- og ekspeditionsgebyr på 49,95
  • Hvis varen er behæftet med fejl, betaler Skønne dig naturligvis returporto.
  • Hvis du fortryder købet kan du sende varen retur, men du betaler selv denne returporto.
  • Leveringstid ved standard vare - sendes indenfor 24 timer, og ellers 2-4 dage

 

LEVERINGSTID

Hos Skønnedig.dk bestræber vi os på den allerbedste kundeservice. Vores mål er derfor at ekspedere vores onlineordrer så hurtigt som muligt. Din ordre afsendes hurtigst mulig og vi har en leveringstid på 24 timer, på vores lagervare, og ellers 2-4 dage. Du vil automatisk modtage en e-mail, når din ordre afsendes fra vores lager. Vi kan dog ikke give en 100% garanti, men du er altid meget velkommen til at kontakte os for præcis information om din ordre.

Skulle der mod forventning opstå problemer vil vi naturligvis kontakte dig. Skønnedig.dk tager forbehold for tastefejl, prisfejl, udsolgte / udgåede varer og leveringssvigt fra vores leverandører.

Ved produkter med specielle leveringsvilkår, vil specifik leveringsinformation være oplyst på produktsiden.

 

HANDELSBETINGELSE

Læs handelsbetingelserne for skønnedig.dk

 

LÆS VENLIGST FØLGENDE HANDELSBETINGELSER GRUNDIGT, INDEN DU BESTILLER VARER FRA HJEMMESIDEN.
 

 

1. GENEREL INFORMATION


Salg fra www.skoennedig.dk sker fra skønne dig, Langgade 5, 4800 Nykøbing Falster, e-mail: info@skoennedig.dk. Hvis du oplever problemer med din bestilling på Hjemmesiden eller ved øvrig brug af Hjemmesiden, kontakt venligst vores Kundeservice på:
 

  • Email: info@skoennedig.dk
  • Tlf: +45 42652210  Mandag - fredag kl. 9.00 – 15.00
     

Hvis der er dele af nedenstående Betingelser, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter Kundeservice, inden du begynder at bruge Hjemmesiden.
 
 

2.VIGTIG MEDDELELSE

 

Disse handelsbetingelser ("Betingelserne") finder anvendelse, når du bestiller eller køber varer på Hjemmesiden. Handelsbetingelserne kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende Betingelserne, hver gang du handler hos os. Enhver reference til "dig" eller "din" betyder dig som bruger af Hjemmesiden, enhver reference til "vi", "os" eller "vores" betyder Skønne dig.

Hvis du ikke accepterer Betingelserne ved aktiv afkrydsning i forbindelse med hvert køb, kan du ikke bestille eller købe varer på Hjemmesiden.

Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 30 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse Du afholder dog selv omkostninger forbundet med returnering af varer til Skønne dig.

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på dit køb, hvilket betyder, at du har visse lov-bestemte garantier for varens kontraktsmæssighed. 

Bestilling
Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedlige-holdelse. En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.

Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på Hjemmesiden samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.

Vi Leverer kun i Danmark og ikke til udlandet.

Ved at afgive en bestilling på Hjemmesiden, fremsætter du et tilbud om at købe varen du har valgt, på de vilkår der fremgår af Betingelserne. Vi kan frit vælge at acceptere eller afslå dit tilbud om køb af varen. Indeholder din bestilling køb af flere varer, forbeholder vi os ret til at acceptere ordren delvist og afslå tilbud om køb af øvrige vare(r) under samme bestilling.  Vi refunderer naturligvis eventuelt modtagne betalinger uden gebyrer eller andre omkostninger for dig.

Blandt andet forbeholder vi os ret til at afslå ethvert tilbud om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:
 

  • Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres
  • Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet
  • Der opstår en utilsigtet fejl på Hjemmesiden, fx en betalings-fejl, en prisoplysningsfejl el.lign.
  • Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel


Vi kan kun acceptere tilbud fremsat på Hjemmesiden. Vi behandler ikke tilbud fremsat på anden måde f.eks. i e-mails, breve eller fax.


På hvilket tidspunkt i bestillingsprocessen er du bundet af din ordre?
Inden afgivelse af bestillingen har du mulighed for at ændre de oplysninger, som du har ind-tastet, herunder leverings- og betalingsoplysninger. Du har også mulighed for at ændre varerne eller fjerne varer fra din indkøbskurv.

I det øjeblik du klikker på ”Bestil med betalingsforpligtelse”, aktualiserer du betaling og kvit-teringen vises på din skærm, er du bundet af dit fremsatte tilbud. Læs venligst mere under "Fortrydelsesret".

Kvitteringen, som du modtager under overskriften ”Tak for din bestilling”, er en automatisk bekræftelse på, at vi har modtaget dit tilbud. Vær opmærksom på, at bekræftelsen ikke be-tyder, at vi har accepteret dit tilbud, og vi forbeholder os derfor retten til at afslå dit tilbud, selv om du har modtaget den automatiske bekræftelse, jf. ovenfor.

Kontakt venligst vores Kundeservice, hvis du begik en fejl, da du foretog bestillingen - de står klar til at hjælpe dig.

Accepterer vi dit tilbud, modtager du en e-mail fra os under overskriften, ”Din ordre er afsendt”, der bekræfter at vi har accepteret din bestilling (ordrebekræftelse). Aftalen mellem os er indgået fra det tidpunkt, hvor ordrebekræftelsen er modtaget.

Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor.

Aftalens sprog
Aftalen kan kun indgås på dansk.

Adgang til aftalen
Med ordrebekræftelsen modtager du en bekræftelse på aftalens indhold samt en kopi af de accepterede Handelsbetingelser. Vi opbevarer indgåede aftaler, herunder dit tilbud og ordre-bekræftelse, i et vist tidsrum, og vi anbefaler, at du ligeledes gemmer disse dokumenter, da de ikke nødvendigvis efterfølgende vil være tilgængelige på Hjemmesiden 
Tiltag mod bedrageri
For at kunne beskytte dig og vores andre kunder mod bedrageri og opretholde et højt sikker-hedsniveau for online-køb, kan vi gennemføre verifikationscheck. Verifikationschecket kan omfatte de data du sender når du afgiver dit tilbud, herunder din adresse, betalingsoplysninger og screening af dit tilbud.
 
 

3. BETALINGSMIDLER


Vi accepterer følgende betalingsmidler:

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • Jcb
  • American Express
  • Union Pay


Kontrolcifre (Credit Card verifikation nummer (CVV))

Betaler du med kreditkort, vil du blive bedt om at indtaste kortets kontrolcifre. Du finder de tre kontrolcifre på bagsiden af dit kreditkort, oftest i højre side af kreditkortets bagside. Kontrolcifrene er nødvendige for at betalingen kan gennemføres og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre tilsvarende sikkerhedsforanstaltninger

Betalingsprocedure
Når din vare forlader vores varelager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingstjeneste.

Priser og levering
Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.

Omkostninger vedrørende levering, fragt eller porto kan variere og lægges til for hver bestilling.

Valuta
Du kan betale i Danske kroner (DKK).

Levering
Vi sender til hele Danmark.
Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.

Leveringsbetingelser
Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret indenfor 24 timer på vores lagervare, og ellers 2-4 hverdage.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer. 

Ved forsendelse via Post Danmark:

Privatpakker med omdeling
Der skal kvitteres for pakken ved modtagelsen. Det behøver nødvendigvis ikke være dig der kvitterer. Personer på leveringsadressen (fx et familiemedlem, en ven, receptionist etc.) kan således også kvittere for modtagelsen med bindende virkning for dig. Er der ingen til stede på leveringsadressen, når pakkebuddet kommer, lægges en advisering om, at pakken kan afhentes den efterfølgende dag på nærmeste udleveringssted
 

 
Separate leveringer
Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet eller såfremt de pågældende varer lagerføres på og afsendes fra forskellige adresser. Du vil forud for købet blive informeret om, at din bestilling er undergivet separate leveringer. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved separate leveringer.

Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du afvise at modtage varen. Ønsker du at klage over eventuelle fejl og mangler skal du informere os om det, læs mere under "Defekter varer og fejl-leverancer"

 
 
 

4. FORTRYDELSESRET (GÆLDER KUN FORBRUGERE)
 

Skønne dig giver dig ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 30 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.
I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis (dvs. se-parate leveringer), udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.
For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os (se kontaktoplysninger nedenfor) din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring via e-mail eller ved telefonisk henvendelse. Du kan benytte nedenstående standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelses-retten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Følger af fortrydelse
Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 30 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have overgivet varerne til transportør, alt efter hvad der er tidligst.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering af varen til os 

Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:

 

Til Skønne dig - Langgade 5 - 4800 Nykøbing Falster:


uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.
Hvis du har taget varen i brug ud over hvad der er nødvendigt for at konstatere varens art, egenskaber og den måde den fungerer på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde.


 

5. MANGELFULDE VARER OG FORKERTE VARER


Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores Kundeservice. Kan du allerede konstatere manglen mv. på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen. I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder:
 

  • Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores Kundeservice har behandlet returvarerne, eller
  • Beholde varen og anmode om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen


Når du kontakter Kundeservice skal du oplyse bestillingsnummeret, eventuelt varenummer, og beskrive hvad der er galt med varen. Du må også meget gerne vedhæfte billede af varen der så vidt det er muligt viser defekten.
Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af mangelfulde varer eller forkerte varer. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har modtaget  varen. Ønsker du, at vi leverer en tilsvarende vare til dig og er vi i stand hertil, refunderer vi ikke dine oprindelige leveringsomkostninger
 
 

6. ANDRE FORHOLD


Opdatering af hjemmesiden
Vi gør vores bedste for at opdatere Hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå, og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er angivet forkert. Opdager vi en fejl i prisen for en vare du har bestilt på Hjemmesiden, vil vi give dig besked hurtigt muligt. Under disse omstændigheder vil vi underrette dig om den korrekte pris for varen og give dig mulighed for at købe varen til den korrekte pris. Er vi ikke er i stand til opnå kontakte med dig, vil vi bruge vores ret til ikke at acceptere dit tilbud.

Force Majeure
Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til Betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.

Aftalens fuldstændighed
Disse Betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.

Ugyldighed
Såfremt en eller flere af Betingelserne i nærværende Handelsbetingelser måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.

Overdragelse
Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen indgået med dig, til tredjemand. Overdragelsen er naturligvis forudsat af, at standarden af den service du modtager ikke forringes. Vi giver dig meddelelse om en eventuel overdragelse. Ved at acceptere disse vilkår samtykker du til en sådan eventuel fremtidig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra tidspunktet, hvor vi har givet dig meddelelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende overfor den pågældende tredjemand.

Personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. 


Klageadgang
Du har adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet, hvis du er utilfreds med varen, du har købt og ikke kan blive enig med vores Kundeservice om en fornuftig løsning på tvisten. Følg linket for at indgive en online klage hos Forbrugerklagenævnet: https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx


Lovvalg og værneting
Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.

- 0 -
 

Nedenstående vedlægges som fortrydelsesblanket-formular i pakken når du modtager din ordre.

Hvis formularen er bortkommet ret da henvendelse til vores kundeservice.


Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

- Til Skønne dig - Langgade 5 - 4800 Nykøbing Falster:

 

Jeg/vi ___________ meddeler herved, at jeg/vi ___________ ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med

min/vores ___________ købsaftale om følgende varer ___________

 

Bestilt den ___________/modtaget den ___________

 

Forbrugerens navn ___________

 

Forbrugerens adresse ___________

 

Forbrugerens underskrift ___________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Dato ___________

 

 
 

BETALING OG KORTTYPER

 

Når du køber en vare på Skønnedig Onlineshop betales varen med betalingskort.
Du kan betale med følgende korttyper:

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • Jcb
  • American Express
  • Union Pay

VORES SERVICE

Vi ved, det ofte kan tage tid at beslutte sig. Af samme grund har Skønne dig  en returret på 30 dage - på varer, som ikke er taget i brug.

En gang i mellem er der beklagelgvis noget i vejen med den vare, man har købt. Hos Skønne dig får du altid 2 års reklamationsret fra den dag, du har modtaget varen.

Ifølge købeloven, kan du reklamere over dit produkt i 24 måneder. Du kan altså klage over dit produkt, hvis du - op til 2 år efter købet - finder fejl og mangler, der ikke skyldes slid eller uagtsomt brug. Det betyder med andre ord, at du kan henvende dig til Skønne dig op til 2 år efter dit køb og bede om at få skaden udbedret, hvis din vare er gået i stykker.

Købeloven opererer også med en formodningsfrist, som gælder de første 6 måneder efter købet. Formodningsreglen siger, at hvis varen går i stykker indenfor de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at varen var defekt fra begyndelsen. Det betyder på godt dansk, at det er Skønne dig, som skal bevise, at du har behandlet varen forkert - indenfor de første 6 måneder.

Du er selvfølgelig altid mere end velkommen til at kontakte kundeservice, hvis du har spørgsmål.

RETURNERING

JEG HAR FORTRUDT MIT ONLINE KØB

Vi sender ofte varen ud samme dag som ordren lægges, og kan derfor ikke garantere, at vi kan nå, at annullere din ordre inden den er afsendt. Sker det at du fortryder dit køb umiddelbart efter bestilling, bedes du hurtigst muligt kontakte vores kundeservice.
 

Hvis vi ikke kan nå at annullere din ordre, så kan du blot nægte at modtage forsendelsen. Herefter vil forsendelsen automatisk blive sendt retur til Skønne dig, og du vil indenfor et par dage blive kontaktet af en servicemedarbejder med henblik på at refundere det betalte beløb.
 

Sker det at du fortryder køber efter at have modtaget ordren, så har du hos Skønne dig altid 30 dages returret.

 

JEG HAR BRUG FOR AT RETURNERE EN VARE

Du kan bytte og returnere din vare ved at sende den retur med posten indenfor 30 dage efter at du har modtaget varen. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.

Hvis du har taget varen i brug ud over hvad der er nødvendigt for at konstatere varens art, egenskaber og den måde den fungerer på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde.

 

Ønsker du at sende varen retur skal du udfylde den vedlagte returseddel og sende varen til nedenstående adresse. Du betaler selv for denne type returforsendelse.

 

Skønne Dig

Langgade 5

4800 Nykøbing Falster


Danmark

 

 

MIN VARE ER BESKADIGET VED ANKOMST

Hvis der mod forventning skulle opstå skader under forsendelsen af dine varer, eller hvis du ved modtagelsen opdager, at en vare er behæftet med fejl, bytter vi den naturligvis uden omkostninger for dig.  
 

MANGLER ELLER FEJL PÅ VAREN - REKLAMATION

I henhold til købeloven kan du reklamere over dit produkt i 24 måneder. Du kan altså klage over dit produkt, hvis du, op til to år efter købet finder fejl og mangler, som ikke skyldes slid eller uagtsomt brug. Det betyder, at hvis din vare går i stykker, kan du henvende dig til Skønne dig i to år og bede om at få skaden udbedret. Den 2-årige reklamationsfrist regnes fra den dag du har modtaget varen.
 
Købeloven opererer med en formodningsfrist, som gælder de første 6 måneder efter købet. Formodningsreglen betyder, at hvis varen går i stykker inden for de første 6 måneder efter købet, er der en formodning om, at varen var defekt fra start af. Det betyder samtidig, at inden for de første 6 måneder er det Skønne dig, der skal bevise, at du har behandlet varen forkert.
 
 
 

VÆR VENLIGST OPMÆRKSOM PÅ

Du bedes være opmærksom på følgende punkt:

  • Hvis du ønsker at sende en vare retur skal den være købt online.

KUNDESERVICE

Skulle du have nogen spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte Skønne dig online kundeservice, som besvarer dine henvendelser alle hverdage mellem kl. 10.00 - 15.00.

Telefon: 42652210
E-mail: info@skoennedig.dk

Om Skønne Dig

Skønne Dig er en del af Parfumeri Ham og Hende ApS.

Betalingskort

Kontaktoplysninger

  • Skønne Dig
  • Langgade 5
    4800 Nykøbing F

    CVR 10118751

  • Telefon: 4265 2210
  • Email: info@skoennedig.dk
 

Nyhedsbrev

Tilmeld dig hvis du vil modtage vores nyhedsbrev.

 

Sociale links